Etablering av serviceavtale
Det første som skjer når du inngår en serviceavtale med oss er at vi må sørge for at vi kan koble oss til systemet ditt eksternt. Det vil si at ingen behøver å møte opp i huset, men alt av sjekker og oppgraderinger gjøres over internett.
Det kan hende boligen din allerede har denne funksjonaliteten på plass og da er vi allerede et godt stykke på vei. Om du har dette fra før merker du på om du kan benytte appen selv om du ikke er pålogget husets WiFi.
Om det ikke fungerer må det bla. gjøres noen endringer i nettverksoppsettet ditt. Dette tar vi en prat om på telefonen og det er ikke noe hinder for å inngå en serviceavtale.
– Fungerer Loxone-appen uten Wifi?
Når den eksterne tilkoblingen er på plass logger vi oss på systemet ditt, gjør en sjekk og tar en backup av hele systemet slik at vi har det på plass. Du blir også registrert og lagt inn i våre rutiner og vi gjør klar verktøyene som trengs. Vi tar også en grundig sjekk av programmeringen hvis det ikke er Autobolig som har levert prosjektet. Så får du en tilbakemelding om tilstanden på systemet.
– Er Loxone-anlegget levert av Autobolig?
Allerede nå kan du føle deg mer trygg på at noen ivaretar sikkerheten for systemet i boligen din!
Alt dette settes opp og gjøres en gang som en oppstart. Når det er på plass kan du lene deg tilbake og ikke minst nyte at du har kontroll på boligen selv når du ikke er hjemme.
-
Oppsett av hjemmesentral og nettverk for fjerntilgang
-
Etablering av vedlikeholdssystemer og -verktøy for ditt anlegg
-
1. backup av systemet inkludert tilsendt minnekort
-
Full gjennomgang av status på systemet og programmering
Etablering: Kr. 990,- (minimum ett år med årlig abonnement tilkommer i tillegg)
Vedlikeholds- og sikkerhetspakke
Dette er en årlig kontroll og vedlikehold av systemet ditt. Loxone kommer med oppdatering av firmware og software 1-2 ganger i året. Denne kontrollen legges til et tidspunkt kort tid etter hovedoppgraderingen.
Vi informerer deg selvsagt i forkant av ettersynet og vil aldri logge oss på systemet ditt uten at du er klar over det.
– Loxone-oppgraderingene kommer 1-2 ganger pr år
Når vi utfører kontrollen av systemet tar vi samtidig en ny backup og lagrer på våre servere. De inneholder alt av innstillinger, statistikk, personlige justeringer osv. slik at det er enkelt å sette systemet tilbake i normal drift hvis man skulle være så uheldig å rammes av feks lynnedslag. Når backupen er tatt sender vi deg et minnekort i posten som inneholder denne backupen. Dette kortet tar du vare på og har tilgjengelig før oppgraderingene skal gjøres. Det er normalt sett aldri noe problem, men skulle det være en feil med minnekortet så har du det tilgjengelig og kommer raskt opp og stå igjen uten problemer.
– Nytt minnekort kommer i posten
Når du har mottatt minnekortet gir du beskjed til oss og vi avtaler en tid for oppgradering av systemet. Det er ikke noe du merker så mye til, men det er en fordel at det er noen hjemme i huset når oppgraderingen skal utføres i tilfelle det er noe som sjekkes ut og ikke minst for å forsikre at alt fungerer som normalt etter oppgraderingen. Dette tar stort sett 15-30min fra start til slutt.
– Årets oppgradering gjennomføres
-
Loxone kommer med nye hovedoppgradering
-
Vi utfører en kontroll av systemet ditt og tar årets backup
-
Nytt minnekort med backupen sendes til deg i posten
-
Årets oppgradering gjennomføres
Årlig pris: Kr. 1.690,-
Loxone kommer ofte med nye produkter og funksjoner. Så denne årlige praten med oss er en fin anledning til å spørre om det har kommet noe nytt som vi anbefaler.
Supportavtale
Noen av våre kjære kunder er ekstra engasjerte og har mange gode ideer. Det kan være små fiffige løsninger og småjusteringer de ønsker hjelp til. Derfor har vi lagd en supportavtale hvor du får 45min i året med programmeringshjelp, opplæring etc. I tillegg sørger vi for at du får alle oppgraderinger som eventuelt kommer utenom den ene faste i året. Fra tid til annen blir også funksjonsblokkene i Loxone-systemet oppgradert og det kommer ny funksjonalitet.
– Med supportavtalen sørger du for å alltid få maksimalt ut av systemet ditt!
-
Forutsetter vedlikeholds- og sikkerhetspakke
-
Inkluderer oppdatering til alle nye programvareversjoner til systemet fra produsenten
-
45 minutter årlig med en ingeniør til rådighet som kan brukes til endringer, tilpasninger og 1-1 opplæring