Velkommen!

Del og diskuter det beste innholdet og nye markedsføringsideer, bygg din profesjonelle profil og bli en bedre markedsfører sammen.

Registrer en ny økt

Du må være registrert for å kunne samhandle med fellesskapet.
Dette fellesskapet er for profesjonelle og entusiaster av våre produkter og tjenester. Del og diskuter det beste innholdet og nye markedsføringsideer, bygg din profesjonelle profil og bli en bedre markedsfører sammen.

Dette fellesskapet er for profesjonelle og entusiastiske brukere, partnere og programmerere. Du kan stille spørsmål om:

  • hvordan installere Odoo på en spesifikk infrastruktur,
  • hvordan sette opp eller tilpasse Odoo til spesifikke virksomhetsbehov,
  • hva som er den beste måten å bruke Odoo på for et spesifikt forretningsbehov,
  • hvordan utvikle moduler du trenger,
  • spesifikke spørsmål om Odoo-tjenestetilbud osv.

Før du stiller et spørsmål - sørg for å søke etter et lignende spørsmål. Du kan søke etter spørsmål ved hjelp av tittelen eller taggene. Det er også OK å svare på ditt eget spørsmål.

Unngå å stille spørsmål som er for subjektive og argumentative, eller som ikke er relevante for dette fellesskapet.

Du bør bare stille praktiske spørsmål som kan besvares, og som er basert på faktiske problemer du står overfor. Pratsomme, åpne spørsmål reduserer nytten av dette nettstedet og skyver andre spørsmål bort fra forsiden.

For å unngå at spørsmålet ditt blir flagget og eventuelt fjernet, bør du unngå å stille subjektive spørsmål der ..

  • alle svar er like gyldige: "Hva er din favoritt-______?"
  • svaret ditt gis sammen med spørsmålet, og du forventer flere svar: "Jeg bruker ______ for ______, hva bruker du?"
  • er det ikke noe problem som skal løses: "Jeg er nysgjerrig på om andre mennesker føler det samme som meg."
  • vi blir stilt et åpent, hypotetisk spørsmål: "Hva om ______ skjedde?"
  • det er en rant forkledd som et spørsmål: "______ suger, har jeg rett?"

Hvis du passer inn i et av disse eksemplene, eller hvis motivasjonen din for å stille spørsmålet er "Jeg vil gjerne delta i en diskusjon om ______", bør du ikke stille spørsmålet her, men på e-postlistene våre. Hvis motivasjonen din derimot er "Jeg vil gjerne at andre skal forklare ______ for meg", er det sannsynligvis greit.

(Seksjonen ovenfor er tilpasset fra Stack Overflows FAQ.)

Dessuten:

  • Svarene skal ikke legge til eller utvide spørsmål. Rediger i stedet spørsmålet eller legg til en kommentar til spørsmålet.
  • Svarene skal ikke kommentere andre svar. Legg i stedet til en kommentar til de andre svarene.
  • Svarene bør ikke bare peke til andre spørsmål. Legg i stedet til en spørsmålskommentar som angir "Mulig duplikat av...". Det er imidlertid greit å inkludere lenker til andre spørsmål eller svar som gir relevant tilleggsinformasjon.
  • Svarene skal ikke bare inneholde en lenke til en løsning. I stedet skal du gi en løsningsbeskrivelse i svaret, selv om det bare er en copy/paste-tekst. Lenker er velkomne, men de bør være utfyllende for svaret og henvise til kilder eller ytterligere lesning.

Svarene skal ikke legge til eller utvide spørsmål. Rediger i stedet spørsmålet eller legg til en kommentar.

Svarene skal ikke kommentere andre svar. Legg i stedet til en kommentar til de andre svarene.

Svarene bør ikke bare peke på andre spørsmål, men i stedet legge til en kommentar som angir "Mulig duplikat av...". Det er imidlertid greit å inkludere lenker til andre spørsmål eller svar som gir relevant tilleggsinformasjon.

Svarene skal ikke bare inneholde en lenke til en løsning. I stedet skal du gi en løsningsbeskrivelse i svaret, selv om det bare er en copy/paste-tekst. Lenker er velkomne, men de bør være utfyllende for svaret og henvise til kilder eller ytterligere lesning.

Svarene bør ikke starte debatter Dette fellesskapet for spørsmål og svar er ikke en diskusjonsgruppe. Unngå å holde debatter i svarene dine, da de har en tendens til å utvanne essensen i spørsmålene og svarene. For korte diskusjoner kan du bruke kommentarfunksjonen.

Når et spørsmål eller svar blir oppstemt, får brukeren som har lagt det ut, noen poeng, som kalles "karmapoeng". Disse poengene fungerer som et grovt mål på tilliten til ham/henne. Basert på disse poengene blir brukerne gradvis tildelt ulike modereringsoppgaver.

Hvis du for eksempel stiller et interessant spørsmål eller gir et nyttig svar, vil innspillet ditt bli oppstemt. Hvis svaret derimot er misvisende, vil det bli nedstemt. Hver stemme for vil generere 10 poeng, mens hver stemme mot vil trekke fra 2 poeng. Det er en grense på 200 poeng som kan akkumuleres for et spørsmål eller svar per dag. Tabellen til slutt forklarer kravene til omdømmepoeng for hver type modereringsoppgave.

Målet med dette nettstedet er å skape en relevant kunnskapsbase som vil svare på spørsmål relatert til Odoo.

Derfor kan spørsmål og svar redigeres som wikisider av erfarne brukere av dette nettstedet for å forbedre den generelle kvaliteten på innholdet i kunnskapsbasen. Slike privilegier gis basert på brukerens karma-nivå: du vil kunne gjøre det samme når karmaen din blir høy nok.

Hvis denne tilnærmingen ikke er noe for deg, ber vi deg respektere fellesskapet.

Her er en tabell med privilegier og karmanivå